انجمن دبیران شیمی

هدف از تشکیل این وبلاگ همدلی و وفاق میان معلمان ودبیران شیمی سراسر کشور می باشد.

هدف از تشکیل این وبلاگ همدلی و وفاق میان معلمان ودبیران شیمی سراسر کشور می باشد.

هدف از تشکیل این وبلاگ همدلی و وفاق میان معلمان ودبیران شیمی سراسر کشور می باشد.

بایگانی

کوچکترین اصطکاک و مالش لباس های پشمی و ابریشمی می تواند الکتریسیته ساکن تولید کرده و  در پمپ های بنزین ممکن است باعث بروز حادثه شود؛ چراکه بخار ناشی از بنزین در محل پمپ بنزین خاصیت اشتعال بسیار زیادی دارد.

پمپ بنزین دارای منطقه بندی خاصی است. خطرناکترین منطقه در پمپ بنزین، دهانه باک وسیله نقلیه به هنگام سوخت گیری است و مقدار بسیار کم انرژی تا دو دهم میلی ژول نیز می تواند در این منطقه باعث انفجار شود.

این مقدار انرژی حتی می تواند از اصطکاک بین دست با موی سر یا لباس و روشن شدن گوشی تلفن همراه یا برقراری تماس با آن به وجود آید. گوشی های تلفن همراه ضد انفجار نیستند و با روشن شدن صفحه نمایش یا فشردن دکمه های آن ممکن است به دلیل نفوذ گاز سوخت، انفجار رخ دهد.

در همین حال احتمال انفجار در این حالت به هنگام سوخت گیری بنزین سوپر بسیار بیشتر از سایر موارد است.

در حین تماس انگشت وفشردن کلید بخصوص در گوشی های قدیمی یک اتصال کوتاه درست می شود که همرا یک جرقه است در ضمن بقیه قسمت های تلفن مثل زنگ وجراغ ها خود موجبات جرقه هستند

به علت کم بودن انرژی فعالسازی سوختن بنزین وبخارات ان وگاز طبیعی بخصوص در محل ورودی باک بنزین و کپسول گاز ودر نزدیکی نازل ایجاد هر کونه جرقه  باعث یک انفجار و آتش سوزی مهیب می شود..

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۳۱
اعظم طلایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی